Logo Air India symbolizuje novou éru letecké dopravy
Indická letecká společnost Air India vlastněná konglomerátem Tata Group uvedla, že nové logo nazvané Vista v sobě odráží celkovou vizi v transformaci aerolinky. Decentní piktogram má symbolizovat horní část zlatého okenního rámu a odkazuje na „neomezené možnosti, progresivitu a odvážný nový pohled“, což mají být nové charakterové rysy Air India. Barvou aerolinek se pak stala sytě fuchsiová, která bude nově zdobit i nápisy na samotných letadlech. Kombinace těchto barev a vzorů má pak odkazovat na hinduistické čakry, které mají pro Indy opět velmi významnou symboliku.
Legendární Mahárádža prý zůstane, byť sám projde přeměnou
Aerolinky Air India se do povědomí cestujících dostaly mimo jiné díky svému symbolu a maskotovi – animovanému mahárádžovi, který se objevoval v reklamních spotech, prostřednictvím soch v letištních lobby či v rámci výzdoby v samotných letadlech. Zástupci společnosti však tvrdí, že tato postavička s příchodem nové Air India zcela nezmizí. Jeho symbol tak bude podle vedení žít dál, avšak jeho vzhled nyní bude ještě barevnější. I tento mahárádža tak v sobě bude odrážet vizi společnosti posunout se na světovou úroveň a reprezentovat Indii na globální scéně.
Obchod, který nemá obdoby
Součástí této přeměny je pak také obměna letky aerolinek, kterou chce Air India realizovat nákupem rekordních 470 letadel. Ty jsou předmětem obchodu v celkové hodnotě zhruba 70 miliard dolarů (více než 1,5 bilionu korun). Ve flotile by se tak postupně měla objevit letadla značek Airbus a Boeing. Největší část tohoto nákupu představuje 240 kusů slavného Boeingu 737 MAX, z nichž 190 je již objednáno a dalších 50 kusů se aerolinky zavázaly objednat v budoucnu. V balíku nechybí také například 140 letadel Airbus A320neo. Jde o historicky největší objednávku v rámci leteckého provozu v celé jižní Asii.
Evoluce aerolinek potrvá měsíce či celé roky
Podle předběžných odhadů se cestující s novým vizuálem Air India setkají nejdříve v prosinci letošního roku, kdy do služby vstoupí první kus Airbusu A350 z nové objednávky. Podle předsedy představenstva společnosti Tata Group je však tato transformace mnohem víc než jen obměnou letadlového parku a změnou vizuálu. V horizontu 12 měsíců chtějí světu představit to nejlepší, co může osobní letecká doprava nabídnout. S tím také souvisí pronájem a nákup některých nových letadel již během letošního roku či kompletní rekonstrukce stávající flotily 43 letadel, která Air India vyjde na zhruba 400 milionů dolarů (zhruba 8,8 miliard korun). Ta by měla být zahájena zhruba v polovině roku 2024.
Změny provází také vytvoření tisíců nových pracovních pozic
Kromě samotných letadel se pak změny dotknou také samotné infrastruktury letecké společnosti. Klienti Air India se tak mohou těšit mimo jiné na nové webové stránky či mobilní aplikaci, která jim usnadní cestování. Aerolinky pak plánují investovat také do výstavby nových lobby na letištích v Dillí a New Yorku.
V rámci příprav na tuto novou éru pak Air India přijala více než 5 000 nových zaměstnanců, z toho 3 200 členů palubního personálu a téměř 1 000 členů posádky v kokpitu. Všechny tyto změny jsou součástí dlouhodobého transformačního plánu Vihaan.AI, který byl odhalen v minulém roce a měl by vyvrcholit v roce 2027. Na jeho konci by pak Air India měly stanout po boku velkých světových aerolinek jako Fly Emirates či Air France.